Brugernavn kodeord OK Glemt kodeord

NÅR MÆND OG KVINDER SHOPPER…

– Forbrug fra et kønsperspektiv

Der er store forskelle i måden, mænd og kvinder shopper på, og dét kan du med fordel arbejde målrettet ud fra i både strategi og praksis. Med en stor dansk forbrugeranalyse, der både bygger på kvalitativ og kvantitativ metode, sætter Retail Institute Scandinavia fokus på forskellene. I en publikation på 116 sider præsenteres, forklares og perspektiveres undersøgelsens resultater på en måde, så de let kan omsættes til handling.

Rapporten er derfor en enestående mulighed for den danske detailhandel, dens leverandører og alle andre, der beskæftiger sig med forbrugeradfærd at lære danske mænd og kvinder bedre at kende som shoppere. Her får du både et generelt indblik i de signifikante forskelle, kønnene tilgår shopping på, specifik indsigt i forskellige brancher og en masse inspiration og råd til, hvordan du kan skabe købsfremmende butiksmiljøer – både in-store og online, der appellerer til mænd, kvinder eller begge køn.

Indhold – hvad får du?
Rapporten forløber i tre dele:

  • Køn og shopperidentitet – portrætter af henholdsvis den mandlige og kvindelige shopper med fokus på, hvilke sociale, kulturelle og følelsesmæssige betydninger shopping har for hvert køn. Hvad motiverer til shopping? Og hvordan organiseres indkøbene?
  • Fire brancher i et kønsperspektiv – hvordan gebærder kønnene sig hver især, når det kommer til at shoppe inden for fire nøglebrancher (dagligvarer, mode, forbrugerelektronik og bolig)? Hvilke krav har de her? Og hvordan lever den danske detailhandel op til disse?
  • Brug undersøgelsen i praksis – tjeklister med konkrete råd til at appellere til både den mandlige og kvindelige shopper.

Rapporten byder desuden løbende på masser af trends og best practice-cases.

Hvem kan bruge rapporten?

"Når mænd og kvinder shopper – forbrug fra et kønsperspektiv" henvender sig til alle, der beskæftiger sig med detailhandel og forbrugeradfærd, fx kædechefer og butiksledere, producenter og leverandører, reklame-, medie- og webbureauer samt handelsskoler og andre uddannelsesinstitutioner med detailhandelsfag.

Priser
Løssalg: DKK 495,-
Medlemmer af Retail Institute Scandinavia modtager 1 eksemplar gratis – læs mere om medlemskabet HER
(ex moms og forsendelse)

Bestilling
Gå til vores bestillingsformular HER

Udgivelse
December 2014, 116 sider