Brugernavn kodeord OK Glemt kodeord

FREMTIDENS FORBRUGERE I DAGLIGVAREHANDLEN

- Generation Y: Forstå dem; Fang dem

Generation Y og dagligvarehandel 
 

Fremtidens forbrugere i dagligvarehandlen har markant andre holdninger og værdier end tidligere generationer, og det kommer til udtryk i deres indkøbsvaner og valgkriterier. Den ændrede adfærd stiller nye krav til brands og butikker, hvis man vil sikre succes hos dem nu og i fremtiden og derved fremtidssikre sin forretning.

Bogen giver dig unik indsigt i:

# Generation Y’s værdier – holdninger, sundhed, forbrug med mening; samt oplevelser og relationer.

# Generation Y’s mediavaner – og hvilken indflydelse det har på indkøbene og kommunikationen.

# Generation Y’s madvaner - holdninger til økologi og indholdsstoffer.

# Generation Y som dagligvarekunde og deres indkøbssituation– shopper missions, valgkriterier, Private Label, impulsgrad.

# Dagligvarehandlens udvikling – lavprissupermarkedernes rolle, Generation Y’s præferencer.

# 3 drivere for fremtidens dagligvareindkøb


Efter hvert kapitel findes et Takeaway-afsnit, hvor du hurtigt og nemt kan få essensen af indholdet.

Bogen afsluttes med et arbejdsdokument, hvor du selv kan arbejde videre med, hvad dette betyder for dit brand eller din forretning.

Bogen er baseret på flere års monitorering af Generation i danske og internationale forbrugeranalyser, trendforskning og markedsudvikling og er krydret med cases fra hele verden, som er opnået gennem interviews, inspiration fra internationale retail-konferencer samt forfatterens mange besøg i butikker verden over. 

Forord skrevet af Erik Frisk, adm direktør, Beiersdorf og formand DLF (Dagligvareleverandørerne)


Udgivelse
September 2016

Pris
Løssalg: 695,- (ex. moms og forsendelse)

Bestil HER

Hør om hvad det betyder for din forretning ved et foredrag som du kan booke HER.

’Dorte Wimmer præsenterede bogens findings og der var utrolig god respons i teamet som fik en saltvands indsprøjtning – Skønt.’
-
Kathrine From Rosendahl, Arla

Om bogens forfatter:
Dorte Wimmer er forbruger- og detailhandelsekspert i Retail Institute Scandinavia og har arbejdet med dagligvarehandlen i Danmark, Norden og internationalt i over 15 år for bl.a. Diageo; Reckitt Benckiser og Unilever.