Brugernavn kodeord OK Glemt kodeord

Retail-Renæssance

Om at skabe stærke fysiske butikker i en multichannel-tid. Af Mette Skovgaard Frich & Maria Dahl Jørgensen

Gentænk og genopdag den fysiske butik
Med udgivelsen af Retail-Renæssance sætter Retail Institute Scandinavia A/S fokus på den traditionelle detailhandel i form af de fysiske butikker, der i stigende grad trues af konkurrencen fra nethandel.



Detailhandelsscenen har på bare få år ændret sig til et mulitchannel-landskab, hvor den fysiske butik kun er én ud af mange mulige salgskanaler, og forbrugerne kan i dag shoppe, når de vil, og hvor de vil. Det betyder, at den fysiske butik må gentænkes, så den ikke står tilbage som et fortidslevn, mens forbrugerne har travlt med at shoppe fra deres computere, iPads og smartphones.

Retail-Renæssance viser, hvordan den fysiske butik bliver en stærk salgs- og inspirationskanal i multichannel-landskabet. En af bogens vigtigste pointer er, at fysiske butikker ikke skal konkurrere mod e-butikkerne på e-butikkernes vilkår, men skærpe deres eget potentiale i et samspil med onlineverdenen. Samtidig har den fysiske butik en særlig mulighed for at iscenesætte brandets værdier og produkterne på en oplevelsesorienteret og autentisk måde.

Bogen indeholder masser af inspiration, redskaber og et væld af cases og løsninger, som viser, hvordan strategierne kan omsættes til konkrete detailhandelskoncepter.

Pris
Pris ved løssalg: DKK 399,-
(ex moms og forsendelse)

Udgivelse
Maj 2012, 146 sider

Bestil
Gå til vores bestillingsformular HER

Spørgsmål
Vil du gerne vide mere om Retail-Renæssance, så kontakt Mette Skovgaard Frich, vidensudviklingchef og forfatter, på mail eller tlf: +45 2912 4326