Brugernavn kodeord OK Glemt kodeord

Fokus på e-handel i dagligvarebranchen

– en analyse af danskernes erfaringer med online-supermarkeder

Der har de seneste år i pressen været offentliggjort mange – og til tider forvirrende – tal vedrørende omfanget af onlinehandel af dagligvarer. Derfor besluttede vi i Retail Institute Scandinavia, at tiden var moden til, at vi selv foretog en forbrugeranalyse, der kunne proportionere og perspektivere udviklingen.

Vi kan derfor nu præsentere vores første rapport om danskernes erfaringer med onlinehandel af dagligvarer. Undersøgelsen er gennemført i november 2014 via et webpanel med 2000 interviews, der er repræsentative for den danske befolkning i alderen 18-70 år

Vi vil fremover gennemføre yderligere og tilbagevendende analyser, der kan dokumentere udviklingen samt danne grundlag for vore kunders beslutninger vedrørende, hvornår og hvordan man i dagligvarebranchen bedst muligt forholder sig til de store forbrugeradfærdsændringer, som internettet har medført og vil medføre.

Indhold
Rapporten Fokus på e-handel i dagligvarebranchen er opbygget i to dele: først præsenteres hovedresultaterne fra analysen og dernæst findes tabeller med resultaterne, der er opdelt på demografi samt geografi.

Du får viden om:

  • Kendskabsgraden til netsupermarkeder
  • Forbrugertypers handlefrekvens
  • Købsparametre og -adfærd
  • Oplevet tilfredshed og loyalitet
  • Leverings- og afhentningsmuligheder
  • Netsupermarkedets faldgruber
  • Fremtidige e-handelskunder
  • E-handlens største dagligvareaktører

Du får også:

  • En kvantitativ segmentering med analyseværktøjet COBRA
  • En prognose for dagligvarehandel på nettet frem mod 2023

Bestilling
Gå til vores bestillingsformular HER

Pris
DKK 1.995,-  (ex moms og forsendelse)

Tilbud
Køb Fokus på e-handel i dagligvarebranchen sammen med Dansk dagligvarehandels tabere og vindere og få begge rapporter til DKK 2.995,- (ex moms og forsendelse)

Udgivelse
December 2014, 68 sider

Kontakt
For yderligere oplysninger eller spørgsmål, kontakt adm. direktør Henning Bahr