Brugernavn kodeord OK Glemt kodeord

CROSS CHANNEL - Forbrugerne på tværs

De danske forbrugeres adfærd og forventninger på tværs af detailhandlens salgs-, service- og markedsføringskanaler

Detailhandlens fremtidige vindere er dem, der formår at integrere de forskellige salgskanaler og møde kunderne på de forskellige platforme på en gennemtænkt måde. Strategien kaldes cross channel. I dansk regi har det imidlertid hidtil været sparsomt med viden omkring cross channel, navnlig fra forbrugernes perspektiv. Derfor igangsatte Retail Institute Scandinavia en større empirisk undersøgelse – kvalitativ såvel som kvantitativ – i efteråret 2012 for at afdække, hvordan de danske forbrugere går på tværs af kanaler, og i hvilken grad de forventer, at brands og butikker går med.

Resultatet er analyserapporten: Cross Channel – Forbrugerne på tværs, som giver en nuanceret indsigt i, hvilke behov de danske forbrugere har, hvilken adfærd de udøver før, under og efter køb på tværs af kanaler, samt hvilke forventninger der er blandt kunderne til detailhandlen i dag og fremadrettet. Der sondres i undersøgelsen mellem fem brancher – dagligvarebranchen, modebranchen, møbelbranchen, forbrugerelektronikbranchen og byggemarkedsbranchen med henblik på ligeledes at belyse forskelle og ligheder i forbrugernes adfærd og forventninger inden for konkrete brancher.

Analyserapportens indhold:
En beskrivelse af udviklingen i den danske detailhandels kanaler
En definition af Cross Channel
International status på cross channel – hvem er verdensmestre i cross channel, og hvilke cross channel-kapaciteter implementerer de mest avancerede detailkæder?
Et unikt indblik i, hvordan danske forbrugere i forskellige faser af købet anvender forskellige kanaler, dvs. danskernes cross channel-adfærd anno 2012. Med afsæt i forbrugernes egne udsagn et bud
på, hvilke cross channel-tiltag, der i den nærmeste fremtid er relevante for den danske detailhandel.

Hvem kan bruge analyserapporten?
Cross Channel – Forbrugerne på tværs henvender sig til alle, der beskæftiger sig med detailhandel og forbrugeradfærd:

  • Kædechefer og butiksledere
  • Detailhandelsbranchens leverandører 
  • Reklame-, medie- og webbureauer
  • Handelsskoler og andre uddannelsesinstitutioner med detailhandelsfag

    Pris
    Medlemmer af Retail Institute Scandinavia: DKK 399,-
    Ikke-medlemmer: DKK 999,-
    (ex moms og forsendelse)

    Køb

    Bestil rapporten HER 

    Kontakt
    Spørgsmål vedrørende rapporten kan adresseres til:

    • Henning Bahr på mail eller tlf: +45 20 43 00 11

    *Analyserapporten er den fulde udgave af den light-rapport, Retail Institute Scandinavia udgav til konferencen: Cross Channel - Detailhandel på tværs i oktober 2012