Brugernavn kodeord OK Glemt kodeord

Customer Journey Mapping

Dine kunders behov varierer - det gør deres adfærd også.

I en retail-verden, hvor online og offline til tider smelter helt sammen, har det aldrig været vigtigtigere at vide præcis, hvordan dine kunder agerer. Dine kunders adfærd og drivers varierer alt efter, hvilken shoppermission, de er på, og det får du kortlagt med en Customer Journey Mapping.

Med en Customer Journey Mapping får du blandt andet:

  • Udefra og ind-indsigt – både i eget brand og i udvalgte konkurrenters
  • Identifikation af et muligt gab – shoppermission og reel adfærd i eget regi mappet op mod udvalgte konkurrenter
  • Et operationelt segmenteringsredskab med udgangspunkt i shoppermission
  • Et godt udgangspunkt for at beslutte, hvilke segmenter I skal prioritere
  • Indsigt i, hvordan de prioriterede segmenter influeres bedst muligt
  • Indsigt i, hvad der driver henholdsvis on- og offline salg


Og du får blandt andet svar på:

  • Hvorfor kunderne besøger din butik eller hjemmeside – og hvorfor de besøger konkurrenternes
  • Hvad kunderne synes om dine konkurrenter, og hvad de synes om deres ansatte – og om dine ansatte
  • Hvordan du skal påvirke kunderne, inden de besøger din butik eller hjemmeside
  • Hvor mange der går online, mens de er i den fysiske butik for at lede efter et bedre tilbud.


En segmentering der tager udgangspunkt i kundeadfærd og de drivers der ligger til grund for det enkelte køb i den fysiske butik har været en øjenåbner og er værdifuld viden for os. Denne indsigt er noget vi vil bruge på både den korte, mellemlange og lange bane. At vi nu også har indsigt i de enkelte segmenters Customer Journey baseret på den konkrete shopper mission har stor betydning i vores fremtidige cross channel arbejde.”

- Kenneth Korsgaard, Afdelingsdirektør Channels, Retail, YouSee A/S - TDC Group


Kontakt Stine Lomholt, hvis du vil vide mere om Customer Journey Mapping.

Og husk – du får 20 pct. rabat, hvis du er medlem.