Brugernavn kodeord OK Glemt kodeord

Cases

Nedenfor finder du et lille udpluk af de mange strategiske projekter, hvor Retail Institute Scandinavia har været en central samarbejdspartner.

STOR DANSK DAGLIGVAREKÆDE
Udvikling af koncept for nyt måltidsorienteret supermarked, indeholdende totalt butiksdesign, fra butikslayout til emballagedesign.

STOR GLOBAL KØKKENKÆDE
Udvikling af koncept for fremtidens køkkenbutik, indeholdende strategi for multibrand-eksponering samt butiksopbygning, design og profil.

GLOBAL LEGETØJSPRODUCENT
Udvikling af instore-koncept og samarbejdsstrategi med henblik på at sikre permanent tilstedeværelse i butikker, der forhandler legetøj, såsom specialbutikker/kæder og dagligvarekæder.

GLOBAL BILPRODUCENT
Udvikling af koncept for fremtidens bilhus samt udvikling af ny salgsorganisation med ændrede samhandelsbetingelser mellem producent og forhandler. Derudover gennemførelse af udviklings- og inspirationsseminarer med efterfølgende studierejse.

INTERNATIONAL MÆRKEVAREPRODUCENT INDEN FOR BOLIGINDRETNING
Udvikling af virksomhedens distributionsstrategi i form af opbygningen af et internationalt partnerprogram med differentierede samhandelsbetingelser, krav og services til forhandlernetværket.

STOR NORDEUROPÆISK LUFTHAVN
Udvikling af et nyt koncept for den kommercielle del af lufthavnen med hensyn til centerdannelse og herunder placering af de enkelte butikker ud fra ønsket om salgsoptimering.

GLOBAL MØBELPRODUCENT OG -RETAILER
Strategisk analyse af butiksnettet i Skandinavien med det formål at optimere salgsvæksten i de enkelte butikker. På baggrund af analysen udarbejdes individuelle vækstmål og handlingsplaner for de enkelte butikker.

REGIONSHOVEDSTAD
Citybrandingprojekt i tre faser. Første fase indeholdende kvantitativ og kvalitativ analyse af den eksisterende detailhandelssituation i byen. Efterfølgende en analyse af de oplevelsesbetonede aktiviteter i byen med henblik på udviklingen af byens tilbud til borgere og turister. Tredje fase en strategi for markedsføring samt handlingsplan med henblik på at trække flere borgere og turister til byen.

GLOBALT MODEBRAND
Strategisk analyse af socio-demografi, makroøkonomi samt konkurrenter med henblik på at nå frem til den optimale markedindtrængningsstrategi på det skandinaviske marked.

Af hensyn til kunderne er disse ikke navngivet.