Brugernavn kodeord OK Glemt kodeord

Analyse

Vi giver dig viden til handling.

Vi tilbyder mange forskellige analyser, der alle har til formål at blive klogere på forbrugeren og detailhandlen. Når du vælger os til at foretage dine analyser sikrer du dig den bedst mulige ekspert-rådgivning af vores seniorkonsulenter til at omsætte resultaterne til konkret handling. Vi skræddersyer analyse-setup'et til netop dine behov, så vi sikrer dig størst muligt gavn af resultatet og et 360 graders perspektiv på din udfordring.

Nedenfor kan du læse om nogle af de analysemetoder vi arbejder med:

Customer Journey Mapping

Dine kunders behov varierer, og det gør deres adfærd også. Med en Customer Journey Mapping får du kortlagt dine kunders adfærd og drivers i forhold til den shoppermission, de er på. Du får udefra og ind-indsigt både i eget brand og i udvalgte konkurrenters. Læs mere om Customer Journey Mapping.

Store Explore

Store Explore er en kvalitativ analyseform, hvor vi undersøger hvad der sker i ”the moment of truth” i butikken. Vi observerer forbrugerne mens de shopper og interviewer dem efter de har forladt kategorien/butikken. Herved får vi et sandfærdigt billede af adfærden i butikken samt de drivers, der ligger til grund for købet.

Kvantitativ og kvalitativ analyse

Kvantitativ og kvalitativ analyse kan med fordel kombineres. Vi anbefaler ofte at starte med fokusgrupper, hvorefter resultaterne kvantificeres og verificeres via et webpanel.

Beliggenhedsanalyse

Via vores store database, kan vi analysere os frem til, hvordan dit butiksnet skal se ud. Vi giver svar på, om du skal åbne, lukke eller flytte butikker ud fra et forbrugsperspektiv.

Distriktsoptimering

Via vores Stockmann Online system er vi fuldt opdateret på butikkernes størrelse, beliggenhed og omsætning. Kombineret med dine specifikke ønsker laver vi en optimering af dine distrikter, så du sikrer en optimal udnyttelse af ressourcerne.


Kontakt Dorte Wimmer eller Stine Lomholt for mere information om rådgivning og analyse.