Brugernavn kodeord OK Glemt kodeord

Trendbaserede analyser

Hos Retail Institute Scandinavia følger vi konstant de trends, der påvirker, hvordan forbrugerne og detailhandlen agerer.

I kølvandet på vores trendforskning spørger vi ofte også forbrugerne om de emner, vi bearbejder. Dermed får vi en større forståelse for eksisterende og kommende trends og bliver skarpere på, hvordan detailhandlen skal forholde sig til og imødekomme forskellige forbrugertendenser.

Vores medlemmer har altid mulighed for at komme med forslag til indholdet af vores trendsbaserede analyser, og udvalgte analyseresultater bliver præsenteret i vores medlemsmagasin Retail+. Se mere om vores medlemskab her. Desuden udarbejdes der i forbindelse med hver analyse en rapport, der kan købes. Se mere under vores publikationer.

Eksempler på vores seneste trendbaserede analyser:

  • Fokus på e-handel i dagligvarebranchen
  • Den mandlige og kvindelige shopper... – forbrug fra kønsperspektiv
  • Danske generation Y - hvem er de, og hvordan når du dem som forbrugere?
  • Cross channel – forbrugerne på tværs
  • Danskernes forbrug af hurtige måltidsløsninger
  • Danskernes forbrug af økologiske produkter til personlig pleje
  • Ansvar for sundhed - forbrugernes, politikernes og butikkernes
  • Forældre, børn og bæredygtighed
  • Fremtiden for hypermarkeder i Danmark
  • Danske forbrugeres anvendelse af tilbudsaviser
  • Danske forbrugeres anvendelse af kilder og kanaler før, under og efter købet
  • Afgifternes påvirkning af grænsehandlen
  • Danske forbrugeres forventninger til detailhandlen nu og i fremtiden