Brugernavn kodeord OK Glemt kodeord

Butikker i verdensklasse

Intet mindre bør detaillister stræbe efter! Og derfor har vi tilrettelagt et undersøgelsesværktøj, der kan anvendes til at måle butikkernes, regionernes og kædernes performance på en række udvalgte parametre. Dermed får I som kæde mulighed for at gå mere i dybden, end det er muligt med den standardiserede brancheanalyse Kædernes Konkurrencekaft.

Det kan fx være, at man som kæde har specielt fokus på kundernes opfattelse af renlighed i butikken, kø ved kassen eller personalets venlighed. Vi tager udgangspunkt i en række generiske spørgsmål, der er relevante for enhver kæde, men giver mulighed for individuel tilpasning. Derudover måler vi aspekter af kundernes adfærd og præferencer samt afdækker kundernes baggrund i form af en række socio-demografiske variabler. Endvidere er der mulighed for at inddrage en værdibaseret segmenteringsmodel og dermed afdække, hvilke værdier der driver kunderne.

Ud fra disse variabler kan vi konstruere avancerede modeller, der på en simpel og overskuelig måde viser kundernes tilfredshed, loyalitet og trust - både i forhold til den enkelte butik og i forhold til hele kæden. Derudover kan vi afdække, hvad der skaber og nedbryder disse nøglemål, vigtigheden af de enkelte variabler og vigtigheden sat i relation til butikkernes/kædens performance i forhold til dem. På den måde skabes overblik over, hvordan kæden og dens butikker performer, og hvor der skal sættes ind for at gøre det bedre.

De ønskede output af analysen kan defineres sammen med dig, men som udgangspunkt laver vi rapporter tilpasset tre niveauer i virksomheden:

  • Butikschef/indehaver
  • Regions/distriktschef
  • Direktion