Brugernavn kodeord OK Glemt kodeord

Markedspositionering

Som følge af den særligt intense konkurrence, der præger detailhandlen, er det vigtigere end nogensinde at vide, hvordan kunderne ser ens kæde i forhold til konkurrenterne.

Når positioneringen i forbrugernes bevidsthed evalueres, kan kæden identificere indsatsområder, der gør, at  kæden mere målrettet kan arbejde mod at opnå den unikke position, den stræber efter. I samarbejde med kæden definerer vi, konkurrenterne, hvilke kundeoplevelsesparametre der skal undersøges, samt hvilke aspekter af forbrugernes adfærd og demografi der skal afdækkes. Positioneringsanalysen tager udgangspunkt i vores Consumer Choice-model, men kan i samarbejde med kæden tilpasses kædens ønsker og behov.

Hvor vi i vores standard-analyse Kædernes Konkurrencekraft fokuserer på fastlagte brancher og fastlagte markeder, er der altså med positioneringsanalysen mulighed for selv at definere branchen, markedet og de aktører, man ønsker at sammenligne sig med.

Det er desuden muligt - gennem avancerede statistiske kørsler - at analysere, hvordan de inkluderede parametre kan opbygge eller nedbryde kundetilfredsheden og dermed den samlede oplevelse.