Brugernavn kodeord OK Glemt kodeord

Ebeltoft Group

Retail Institute Scandinavia er det skandinaviske medlem af Ebeltoft Group - et internationalt netværk af detailhandelseksperter

”Hvor ved I egentlig det fra?” er et spørgsmål, vi tit hører. Hvorfra kender vi de hotteste butikker i Toronto, Tokyo, Sao Paolo eller Mumbay? Og hvorfra har vi fået erfaring i at oprette en supermarkedskæde i Angola? Svaret henviser ofte til vores internationale netværk Ebeltoft Group, der består af analyse- og konsulentvirksomheder fra 22 forskellige lande, som alle er specialiserede i at rådgive detail- og servicebranchen om forbrugeradfærd, branding og konceptudvikling. 

Ebeltoft Group er med til at holde Retail Institute Scandinavia opdateret med globale input, hvilket i sidste ende er med til at sikre, at vi kan give vores medlemsvirksomheder og kunder den bedste og mest aktuelle rådgivning.

Internationale innovationer
Et af Ebeltoft Groups kerneområder er innovation inden for detailhandel. Hvert år indsamler  vi i netværket over 200 innovative koncepter fra hele verden og et væld af brancher. De evalueres alle i Ebeltoft Groups regi, der udvælger de bedste og identificerer, hvilke detaihandelstrends koncepterne er udtryk for. I Retail Institute Scandinavia omsætter vi hvert år arbejdet til den danske trendserie Retail Innovations.

Som noget nyt har vi for første gang i 2014 valgt at trykke Retail Innovations som bog i Ebeltoft Group. Det betyder, at du nu også har mulighed for at bestille trendpublikationens seneste udgave i sin originale engelske form. Prisen er den samme som vores danske versionering (DKK 495,-) – du kan bestille begge HER.

Internationale undersøgelser
I Ebeltoft Group sætter vi også hvert år fokus på et aktuelt emne inden for international detailhandel gennem globale undersøgelser af temaet. Alle medlemmer har adgang til analyserapporterne via vores online vidensbank.

I 2013 var internationalisering på dagsordenen, hvor vi identificerede, hvad der driver succes og det modsatte i forhold til global ekspansion, samt hvilke trends der gør sig gældende inden for området nu og i fremtiden. Sidstnævnte blev bl.a. præsenteret ved den store, internationale detailhandelskonference NRF. Download præsentationen her eller se den på Ebeltoft Groups YouTube-kanal her. I 2014 tog vi for anden gang i træk temperaturen på cross channel på tværs af brancher og markeder i 17 lande. Resultatet er en benchmark-rapport, der med case-studier, eksempler og branchespecifikke detaljer giver inspiration, råd og vejledning til brands og butikkers navigation i den næste bølge af cross channel-udvikling. I 2015 sætter vi fokus på temaet: "Brands going retail".

Internationale konsulentopgaver
Endelig løser Ebeltoft Group også konsulentopgaver for nogle af detailverdenens største aktører, og medlemmerne har haft projekter i mere end 50 lande. Det betyder, at Retail Institute Scandinavia også kan tilbyde vores kunder konsulentydelser i et bredere perspektiv end det skandinaviske i samarbejde med et eller flere af Ebeltoft Groups medlemmer på andre markeder. Du kan læse mere om vores konsulentydelser her